Článek
Studio IO Interactive se do herního průmyslu zapsalo jako mistr detailu a trpělivého stealthu. Série Hitman hráče naučila, že přímá konfrontace je až ta poslední možnost – a obvykle i ta nejhorší. Jenže s novým projektem 007 First Light se kormidlo obrací. James Bond není žádný tichý zabiják ve stínu, ale agent s povolením zabíjet, který se z přestřelky nezalekne.
Podle herního režiséra Andrease Krogha si tým IOI stanovil ambiciózní cíl: vytvořit nejpropracovanější systém střelby, jaký studio kdy nabídlo. V rozhovoru pro magazín PC Gamer vysvětlil, že už nechtějí, aby hráči měli pocit, že používání zbraní je „trestem“ za špatné rozhodnutí. Naopak – Bond musí mít vždy možnost reagovat akcí, ať už se mise vyvine jakkoli.
To znamená velký odklon od filozofie Hitmana. Zatímco agent 47 se musel neustále vyhýbat přímým střetům, Bond má být vybaven tak, aby se z prekérních situací dokázal prostřílet. Vývojáři proto investovali spoustu času nejen do animací a mechanik, ale i do pocitu ze samotného ovládání. Krogh popsal, že klíčem je spojit technickou přesnost s herní dynamikou: zbraně musí působit realisticky, ale zároveň nabídnout svižný, filmový zážitek.
Z pohledu hráčů to otevírá dveře k daleko pestřejší hratelnosti. Stealth zůstane důležitý – koneckonců Bond je stále špion, ne jen akční hrdina. Pokud se ale situace zvrtne, hra nabídne možnost sáhnout po pistoli Walther PPK, samopalu nebo dalším vybavení a užít si plynulý přechod do akční sekvence. IOI tak slibuje, že se žádný okamžik nebude cítit jako slepá ulička.
Je zajímavé, že vývojáři čerpají nejen z vlastních zkušeností s Hitmanem, ale také z moderních trendů v herním designu. Hráči dnes očekávají, že špionážní titul nabídne filmovou dynamiku i variabilitu. A Bond je ideální postava, která to umožňuje. Díky tomu se 007 First Light může stát nejen poctou filmové legendě, ale i titulem, který posune samotné IO Interactive na novou úroveň.
Fanoušci série proto právem vyhlížejí, co studio nakonec předvede. Pokud se podaří skloubit preciznost stealthu s intenzivní akční hratelností, čeká nás možná jedna z nejlepších bondovek ve světě videoher. IOI se rozhodli nebát riskovat a podle dosavadních informací mají našlápnuto k tomu, aby spojili to nejlepší ze dvou odlišných herních přístupů. A právě v tom by mohl být kouzelný recept, který 007 na herní scéně už dlouho chyběl.
Zdroj: GamesRadar.com (odkaz), Gamebot.cz