Hlavní obsah
Gamebot

Bohemia Interactive láká na Cosmo Tales: česká sci-fi pohádka mezi světy

Lukáš Erlebach
Foto: Freepik

České studio Bohemia Interactive ukázalo svou novou hru Cosmo Tales. Odlehčená akční adventura hráče zavede do barevných dimenzí, kde se střídají hádanky, akční souboje i humor v podání neobyčejného vesmírného vozítka. Do předběžného přístupu má titul vstoupit v roce 2026.

Reklama

Článek

Cosmo Tales: české dobrodružství ve vesmíru s komiksovou duší

Bohemia Interactive je jméno, které si hráči obvykle spojují s realistickými válečnými simulátory, jako je série Arma, nebo se survival tituly v čele s DayZ. Jejich hry si získaly uznání po celém světě díky důrazu na detail, autenticitu a komplexní herní systémy. O to větší překvapení přišlo letos, když studio představilo Cosmo Tales – projekt, který se od jejich dosavadní tvorby zásadně liší.

Stylizace místo realismu

Cosmo Tales se ukázala poprvé na Gamescomu 2025, kde zaujala svou hravou vizuální podobou. Na rozdíl od syrového realismu Arma nebo temné atmosféry DayZ sází na barvy, komiksový styl a lehkost. Trailer, který vývojáři nyní zveřejnili, přibližuje světy, jež se mění doslova jedním stiskem tlačítka – od psychedelických krajin po futuristické arény.

Hlavní mechanika hry spočívá v přeskakování mezi dimenzemi. Každá má vlastní pravidla a atmosféru. V jedné části čeká logická hádanka, v další zase dynamická bitva s obřím bossem. Tento koncept slibuje nejen vizuální pestrost, ale i hratelnost, která hráče nutí stále přemýšlet a hledat nové strategie.

Vesmírné souboje a humor

Podstatnou roli v Cosmo Tales hraje vozítko, které není jen dopravním prostředkem, ale plnohodnotnou postavou. Má vlastní hlas, hlášky a emoce. Vývojáři mu přisuzují úlohu parťáka, který dokáže poradit, rozesmát i podržet v krizových chvílích.

Souboje se odehrávají z pohledu třetí osoby a hráč se v nich postaví jak menším letkám, tak obrovským vesmírným lodím. Nechybí palebná síla ani rychlé manévry, které mají z akčních pasáží udělat skutečný adrenalin.

Svět jako komiks

Vizuální stránka čerpá inspiraci z retro sci-fi sedmdesátých let a kombinuje ji s moderním komiksovým výrazem. Planety vypadají jako z obrázkové knihy – někdy připomínají koblihy, jindy zase snové pouště plné surrealistických tvarů. Bohemia Interactive tak ukazuje, že dokáže tvořit nejen realistické světy, ale i hravou fantazii.

Hra pro všechny generace

Tvůrci zdůrazňují, že Cosmo Tales má být přístupná i hráčům, kteří nemají s akčními tituly bohaté zkušenosti. Epizodická struktura dovolí naskočit do hry bez dlouhého učení, přesto ale nabídne dostatek výzev pro ty, kdo chtějí jít více do hloubky.

Budoucnost a očekávání

Do předběžného přístupu vstoupí Cosmo Tales v roce 2026, přesné datum zatím nebylo oznámeno. Už nyní si ji však lze přidat na seznam přání na Steamu. Očekávání jsou velká – nejen proto, že jde o úplně jiný žánr, než na jaký jsme u Bohemia Interactive zvyklí, ale i proto, že spojení českého humoru a sci-fi vypadá na papíře neotřele.

Pokud se studiu podaří skloubit originalitu s kvalitou, kterou od „Bohemky“ hráči očekávají, může Cosmo Tales otevřít novou kapitolu v historii českých videoher – tentokrát méně o válce a více o fantazii, objevování a nadsázce.

Zdroj: TZ Bohemia Interactive, Gamebot.cz

Další články