Článek
AMD otevírá dveře všem hráčům
Souboj o nejlepší upscaling mezi AMD a Nvidií trvá už několik let. Nvidia má k dispozici své DLSS, které spoléhá na specializovaná Tensor jádra, zatímco AMD se od začátku snažilo nabídnout otevřenější alternativu v podobě FSR. A právě Redstone by mohl posunout tuto technologii o kus dál – tak, že už nebude hrát roli, jakou grafickou kartu máte.
Jak Redstone funguje
Zatímco současné verze FSR a hlavně DLSS staví na dedikovaných AI akcelerátorech, Redstone má běžet čistě na shader jádrech. Tedy na výpočetních jednotkách, které najdeme na každé moderní grafické kartě – ať už jde o AMD, Nvidii, nebo starší generace.
Podle vývojáře Chrise Halla z AMD je technologie stále založená na strojovém učení, jen byla převedena do optimalizovaného Compute Shader kódu. Prakticky to znamená, že nepotřebujete žádný speciální hardware, ale vystačíte si s tím, co karta už má k dispozici.

NVIDIA GPU
Přímá výzva pro DLSS
Pokud se AMD podaří naplnit sliby a Redstone dosáhne kvality srovnatelné s DLSS 4, půjde o přímý útok na hlavní výhodu Nvidie. Dosud totiž platilo, že upscaling na špičkové úrovni je dostupný jen majitelům GeForce s Tensor jádry. AMD by s Redstonem tuto exkluzivitu zlomilo – a dokonce nabídlo podporu i pro starší karty, které moderní funkce DLSS vůbec neumí.
Kvalita versus výkon
Starší verze FSR byly kritizovány za neostré detaily, blikající hrany a celkově méně stabilní obraz. AMD tvrdí, že Redstone tyto nedostatky odstraní. Otázkou zůstává, zda běh čistě na shaderech nepřinese větší zátěž a pokles výkonu, protože tyto jednotky zároveň renderují i samotnou 3D grafiku. Pokud se ale dopad podaří minimalizovat, mohla by to být poprvé opravdová alternativa k DLSS bez kompromisů.
Co přijde dál
Redstone nebude jen o samotném upscalingu. AMD naznačilo i další funkce založené na strojovém učení – například neural radiance cache, ray generation nebo frame generation. To jsou technologie, které si zatím spojíme spíše s Nvidií a jejími Tensor jádry.
Novinka by se měla dostat na trh jako FSR 5, a to do konce roku 2025. Pokud AMD dodrží, co slibuje, můžeme být svědky jedné z největších změn v oblasti herní grafiky posledních let.
Zdroj: PCGamesn.com (odkaz), gamebot.cz