Článek
Potvrzený směr: Wolfenstein jako trilogie
Na konci druhé epizody dokumentu Noclip o historii MachineGames zaznělo důležité sdělení. Šéf studia Jerk Gustafsson potvrdil, že Wolfenstein byl od prvního dne koncipovaný jako trojdílný projekt. Už během práce na Wolfenstein: The New Order (2014) vznikaly obrysy nejen pro druhý díl, ale i pro velké finále. „Vždycky jsme to vnímali jako trilogii. Už při mapování New Orderu jsme měli plán pro BJ-e – co se stane ve dvojce a co ve trojce,“ říká Gustafsson. Zároveň dodává, že se studiu stále nechce se sérií loučit: „Máme příběh, který chceme dopovědět.“
Jak může příběh navázat
Poslední hlavní kapitola, Wolfenstein 2: The New Colossus (2017), skončila otevřeně, ale uspokojivě – BJ se stal tváří odporu a rozdmýchal celonárodní povstání. Následoval však skok do budoucnosti ve spin-offu Wolfenstein: Youngblood (2019), kde sledujeme BJovy dcery Jess a Soph o dvě dekády později. Z pohledu fanoušků by nejpřirozenější bylo uzavřít BJův příběh, než definitivně přenechá žezlo nové generaci.
Indiana Jones a dopad na vývoj
V posledních letech se studio soustředilo na Indiana Jones and the Great Circle (2024) – projekt s důrazem na příběh, detailní prostředí a akční mechaniky, které s moderním Wolfensteinem sdílí DNA. Po vydání hry i příběhového rozšíření The Order of Giants se MachineGames může plně přesunout k další velké věci. Podle Gustafssona je Wolfenstein stále vysoko na seznamu priorit.
Fanoušci čekají, studio naznačuje
Ačkoliv MachineGames mluví o návratu otevřeně, vyhlídky je dobré brát realisticky. AAA vývoj trvá roky a tým se teprve zotavuje po dokončení Indiany Jonese. Přesto má plánovaný „třetí“ Wolfenstein pro tvůrce výjimečnou váhu:
- Uzavřít oblouk BJ Blazkowicze, který se od roku 2014 dramaticky proměnil.
- Dovést k vyvrcholení odpor proti nacistické moci, který série dlouhodobě sleduje.
- Posunout technickou i vyprávěcí laťku, jak se to předchozím dílům podařilo.
Kdy bychom se ho mohli dočkat
Protože Indiana Jones vyšel nedávno a DLC je čerstvé, realisticky lze čekat formální oznámení nejdříve v roce 2026. Samotné vydání by pak mohlo připadnout na roky 2027–2028.
Wolfenstein patří mezi nejvýraznější moderní FPS. Kombinuje alternativní historii, hutnou atmosféru a přímočarou akci, která inspiruje i konkurenci. Jakmile MachineGames potvrdilo trilogickou vizi, je zřejmé, že finále se blíží. Ať už se tvůrci rozhodnou pro dějový most mezi The New Colossus a Youngblood, nebo zvolí odvážnější přístup s alternativní linií, jedno je téměř jisté: BJ Blazkowicz ještě neřekl poslední slovo.
Zdroj: PCGamer.com (odkaz)