Článek
Zlatý rok českého studia
Warhorse Studios, které v roce 2018 prorazilo s realistickým středověkým RPG Kingdom Come: Deliverance, oznámilo rekordní finanční výsledky. Tržby dosáhly 2,7 miliardy korun a čistý zisk přes miliardu. Hlavním tahounem úspěchu byl samozřejmě druhý díl série, vydaný 4. února 2025. Jen během prvních dvou týdnů se prodaly dva miliony kopií a po několika měsících už studio hlásilo tři miliony prodaných kusů.
Kingdom Come 2 tak potvrdilo, že i ryze český titul může konkurovat světovým blockbusterům. Hráči i kritici chválili detailní prostředí, historickou věrnost a hluboký příběh, který navazuje na události prvního dílu. Série se dnes řadí mezi nejúspěšnější české značky všech dob – po bok Mafie nebo Army.
Konec Jindřicha, ale ne středověku
Úspěch druhého dílu uzavřel ságu o Jindřichovi z Skalice, ale Warhorse nemá v plánu odklonit se od historických kulis. Podle výroční zprávy, z níž citovala agentura ČTK, se studio od ledna 2025 věnuje vývoji nových projektů. Vedle dalšího rozšíření pro Kingdom Come 2 má v přípravě i zcela nové hry, o nichž zatím mlčí.
Kreativní ředitel Daniel Vávra v rozhovoru pro český PlayStation Podcast potvrdil, že třetí díl Kingdom Come aktuálně nevzniká: „Příběh Jindřicha jsme uzavřeli tak, jak jsme chtěli.“ Zákulisní informace však naznačují, že studio se nadále drží realistických světů a důrazu na příběh – jen možná tentokrát s větší dávkou fantazie.

Souboj rytířů
Tajemný projekt a švédská krize
Zatímco hráči spekulují, zda Warhorse chystá nový historický epos nebo českou odpověď na Pána prstenů, studio si udržuje stabilní růst. Naopak jeho mateřská společnost Embracer Group prochází složitým obdobím. Po neúspěšné investiční dohodě z roku 2023 se ocitla v dluzích a v roce 2024 se rozdělila na tři části.
Warhorse však situaci zvládlo s nečekanou noblesou – koncem září 2025 poskytlo Embraceru půjčku 25 milionů dolarů, tedy zhruba 580 milionů korun. Studio tím potvrdilo, že patří k nejstabilnějším a nejvýdělečnějším vývojářům ve skupině.
Český fenomén, který inspiruje
Warhorse ukazuje, že úspěch ve videoherním průmyslu nemusí být výsadou amerických nebo japonských gigantů. Kombinace historické autenticity, poctivé práce a důrazu na detail přinesla českému studiu uznání po celém světě.
S více než třemi miliony prodaných kopií Kingdom Come 2 a ziskem přes miliardu korun je Warhorse na vrcholu sil. A jestli jejich nový projekt opravdu zamíří do fantazijního světa, mohli bychom se za pár let dočkat další herní legendy – tentokrát možná s českým „Pánem prstenů“ v hlavní roli.
Zdroj: ČTK (odkaz), gamebot.cz