Hlavní obsah
Gamebot

Pán prstenů míří zpět do her: projekt za 100 milionů dolarů slibuje revoluci

Lukáš Erlebach
Foto: Freepik

Pán prstenů

Středozem se chystá na velký návrat do světa videoher. Po neúspěchu Golluma přichází projekt s rozpočtem kolem 100 milionů dolarů, který má ambici stát se hitem srovnatelným s Hogwarts Legacy a posunout herní adaptace Pána prstenů na novou úroveň.

Reklama

Článek

Po několika slabších pokusech, kdy se herní adaptace Tolkienovy Středozemě netěšily příliš velkému úspěchu, se objevuje zpráva, která zní jako splněný sen fanoušků. Podle serveru Insider Gaming se připravuje rozsáhlá akční adventura z pohledu třetí osoby, která má být největším projektem inspirovaným Pánem prstenů od dob legendární filmové trilogie Petera Jacksona.

Nový start po Gollumovi

Hra The Lord of the Rings: Gollum měla být velkým návratem značky, ale nakonec se stala jednou z nejkritizovanějších her loňska. Vývojáři z Daedalic Entertainment čelili kritice kvůli grafice, hratelnosti i chybám, a projekt se stal symbolem promarněné příležitosti. To však neznamená konec nadějí – právě naopak. Investoři i Embracer Group, která v roce 2022 získala práva na Pána prstenů za bezmála 400 milionů dolarů, chtějí značku znovu postavit na nohy.

Investice, které nemají obdoby

Nový projekt má podporu silných hráčů. Do vývoje se zapojuje investiční fond Abu Dhabi Investment Office, studio Revenge a také samotný Embracer Group. Rozpočet se podle informací pohybuje kolem 100 milionů dolarů, což už jasně naznačuje, že nejde o experiment, ale o titul, se kterým se počítá jako s vlajkovou lodí. Takto vysoké částky se v herním průmyslu objevují pouze u těch největších značek – příkladem budiž Red Dead Redemption 2 nebo již zmíněný Hogwarts Legacy.

Foto: Freepik

Pán prstenů

Česká stopa v projektu?

Fanoušky v Česku ale zajímá ještě jedna věc: spekuluje se, že na vývoji by mohlo spolupracovat i studio Warhorse. Tvůrci Kingdom Come: Deliverance, kteří prosluli důrazem na historický realismus a detailní středověkou atmosféru, nyní spadají pod divizi Fellowship Entertainment, kterou Embracer založil přímo pro projekty spojené s Tolkienovou tvorbou. Oficiálně sice Daniel Vávra odmítá jakékoliv komentáře s tím, že na fámy nereaguje, ale spojení Warhorse a Středozemě by dávalo velký smysl. Jejich realistický přístup k designu by mohl Středozemi dodat přesně tu autenticitu, kterou si fanoušci žádají.

Mlčení před bouří

Vývojáři i investoři zatím drží informace pod pokličkou. To je u velkých her běžná praxe – oznámení přichází až ve chvíli, kdy je možné vše představit s velkou marketingovou kampaní. Zatím ale už samotná kombinace jmen a rozpočtu vyvolává očekávání, jaká série Pán prstenů ve hrách dlouho nezažila.

Velké ambice

Embracer Group už po koupi práv avizoval, že chce z Pána prstenů udělat jednu z největších herních franšíz na světě. V době, kdy literární adaptace ve hrách zažívají obrovský úspěch – ať už jde o Zaklínače nebo Hogwarts Legacy – zní tyto plány více než realisticky. Pokud se podaří využít potenciál Tolkienova světa naplno, může se nový projekt stát milníkem nejen pro fanoušky fantasy, ale i pro celý herní průmysl.

Čekání na odhalení

Kdy se hra oficiálně představí, zatím není jasné. Insiderské zdroje mluví o tom, že dohody o investicích byly připravovány už od loňska a finalizace je na spadnutí. Jakmile dojde k potvrzení, dá se očekávat mohutná vlna zájmu a první ukázky, které rozhodnou, zda bude Středozem konečně převedena do podoby, kterou si zaslouží.

Pokud vše vyjde, jak je naplánováno, čeká nás hra, která má šanci konkurovat největším titulům současnosti a nabídnout hráčům to, co od videoherního Pána prstenů už dlouho marně očekávali – skutečný epický zážitek.

Zdroj: Insider-gaming.com (odkaz), gamebot.cz

Další články

Streaming her bez drahého PC? Cloud gaming v praxi

Hraní přes cloud se stává čím dál větším tématem i v Česku a okolních zemích. Teorie zní lákavě – žádné drahé grafické karty ani konzole, jen stabilní internet...