Článek
Když malé české studio Frostember poprvé naznačilo, že pracuje na izometrické strategii z prostředí studené války, herní scéna okamžitě spozorněla. Nešlo jen o samotné téma, ale o to, jak citlivě se vývojáři chtěli pustit do každodenní práce pohraničníků – lidí, o kterých se v historii často mluví v obecné rovině, ale málokdo si umí představit jejich všední realitu.
Teď přichází okamžik první ochutnávky. Na Steamu se objevilo bezplatné demo Lines We Draw, které vás nechá strávit tři dny na opuštěném hraničním přechodu. A už během té krátké epizody si člověk uvědomí, že tentokrát nepůjde o tuctovou strategii.
Tři dny, které přepnou vaše vnímání hranice
Hráč se ocitá u malé budky uprostřed ničeho. Nepřichází žádné efektní záchranné akce, žádné honičky. Místo toho přichází ticho, rutinní kontroly a zvláštní pocit z odpovědnosti, která tíží víc, než se na první pohled zdá.
Lidé, kteří projíždějí, se liší stejně jako jejich příběhy. Někteří jen spěchají domů, jiní uhýbají očima, další působí unaveně nebo podezíravě. Atmosféra je sevřená a chvílemi až nepříjemně realistická – v tom dobrém slova smyslu.
Tvůrci se netají tím, že právě tyto drobné lidské momenty mají být srdcem celého projektu. Nechávají hráče přemýšlet, co je ještě rutina a co už může změnit život konkrétního člověka.
Izometrická strategie, která vypráví
Na první dobrou působí hra minimalisticky. Jenže během chvilky se ukáže, že všechny drobnosti – střídání počasí, zvuky motorů, jemné změny v chování cestujících – dohromady vytvářejí hutnou atmosféru.
Přirovnání k Papers, Please se nabízí, ale Lines We Draw stojí na vlastních nohou. Neopisuje, nesnaží se přitlačit na emoce násilím. Spíš dává hráči pocítit, že každá kontrola má svou váhu. A že zodpovědnost občas bolí.
Malý tým, velká ambice
Frostember působí skromně, a to je možná nejpříjemnější překvapení. Neslibují bombastickou revoluci, ale staví na dlouhodobém detailním budování světa. Demo má být ukázkou toho, jak do sebe jednotlivé prvky začínají zapadat.
Tvůrci zároveň zdůrazňují, že plánují hru dál formovat podle zpětné vazby. A právě to může Lines We Draw pomoct – projekty, které rostou společně s komunitou, často dozrávají do silnější podoby.
Plná verze zatím nemá pevné datum, ale potvrzená je platforma PC. Pokud se demu podaří přitáhnout dost pozornosti, může to být další malý úspěch českého nezávislého vývoje.
Zdroj: Frostemberstudios.com (odkaz), gamebot.cz








